A tökéletes backlinket 5 kulcselemre bonthatjuk.
1. A webhely tekintélye (Authority)
Az egyik legerősebb jelzés, amit meg kell nézni, az oldal és az oldal tekintélye, ahonnan a link érkezik.
Így például a Wikipédiáról vagy a niche vezető blogjáról származó link sokkal erősebb, mint egy újonnan regisztrált domainről származó link.
A tökéletes backlink mindig egy tekintélyes domainről származik.
A domaineket többfajta mérőszámmal jellemzik, így a MOZ DA, Az AHREFS DR, és a Majestic TF is elterjedet mérőszámok. Önmagukban egyik sem ad teljes képet, de a magasabb érték jellemzően jobb.
2. Relevancia
A második legfontosabb dolog, amit a tökéletes backlinkek meghatározásakor figyelembe kell venni, a relevancia.
Ha például a webhelye a kutyakiképzésről szól, akkor olyan webhelyekről és oldalakról szeretne linkeket, amelyek kutyákról, háziállatokról vagy állatokról általában szólnak. Még szélesebb körben is elmehetsz, ha átnyúlsz az otthon és a család témakörébe.
De biztosan nem akarsz linket az online pénzt kereső niche-ekből.
A relevancia egyre fontosabbá válik, és a tökéletes backlink egy releváns oldalról és/vagy domainről származik.
3. Elhelyezés
A backlink elhelyezése szintén döntő szerepet játszik a tökéletes backlink megszerzésében.
A Google megérti, hogy hová helyezik a linkeket, és a szerkesztői kontextusban elhelyezett linkek sokkal erősebbek, mint bármelyik másik. Persze kaphatsz linket egy hozzászólásból, az oldalsávban vagy a láblécben…
…de semmi sem győzi le a releváns tartalommal egybefüggő link erejét.
4. Horgonyszöveg
A horgonyszöveg trükkös lehet, mivel nem létezik mindenre egyforma ajánlás.
De általános szabályként azt szeretné, ha minden pontos egyezésű/frázis egyezésű horgonyszöveges backlinkje hiteles domainekről származna.
Ezután diverzifikálja a horgonyszöveg arányát márkás és általános horgonyokkal, alacsonyabb tekintélyű linkforrásokkal.
Alapvetően a nagyágyúkat tartogassa a nagy kulcsszavakra.
5. Kimenő linkek
Végül, de nem utolsósorban a kimenő linkek száma az oldalon. Minél több a kimenő link, annál több a megosztandó „linklé”, angolul „link juice”.
Van egy elterjedt mítosz, miszerint a Google csak az első 100 kimenő linket tudja elolvasni egy oldalon, ami régebben igaz volt, de azóta frissítettek.
A tökéletes backlink azonban nem tartalmazna több mint 10 kimenő linket az oldalon. Általánosságban azonban minél kevesebb a kimenő link – annál jobb.
Következtetés
Ne feledje, hogy a legerősebb típusú backlink, amit építhet.
- tekintélyes domainről származik
- releváns domainről/oldalról
- Szerkesztői kontextusban helyezzük el
- Optimalizált horgonyszöveggel
- És a lehető legkevesebb kimenő linkkel
Tippünk: Amennyiben szakértő segítségre lenne szüksége, nézze meg a Naturamarketing Online Marketing Ügynökség ajánlatát.