Az elmúlt években alaposan átalakultak a hatékony marketinges eszközök. Míg régebben szinte bármire rákattintottak az emberek, addig ma már a minőségi PR cikkek segítségével lehet a leginkább megszólítani a célcsoportunkat. Rengeteg alkalommal felmerül, hogy mennyire fontos a tartalom, ám arról már kevesebb szó esik, miszerint ez általában önmagában még nem elegendő a sikerhez. Hiába van ugyanis értékes és releváns mondanivaló az oldalunkon, ha annak a híre nem jut el szélesebb rétegekhez.
Ezzel előbb-utóbb szinte minden online térben tevékenykedő vállalkozás szembesül és ilyenkor a lehető legköltséghatékonyabb, ugyanakkor eredményes megoldást keressük. A hagyományos reklámkampányok mellett elsősorban a keresőoptimalizálásban rejlik a válasz, hiszen a minőségi PR cikkek egy hihetetlenül célravezető eszközt jelentenek. A metódus sikerének a titka legfőképp a természetességében rejlik. A kifejezetten marketinges céllal megírt anyagok ma már csupán elvétve keltik fel az olvasók figyelmét, így a márkaépítés mellett a forgalomszerzésre sem különösebben alkalmasak.
A kulcs a releváns és érdekes tartalom, ami valóban plusz információt ad át, ennélfogva valóban hasznosítható mondanivalóval bír. Így lehet igazán növelni az elköteleződést, noha kétségtelenül ezzel van a legtöbb munka. A PR cikk ár pontosan annak megfelelően kerül meghatározásra, miszerint milyen témában, mekkora terjedelemre van szükség, Emellett természetesen az sem mindegy, hogy melyik oldalra kerül ki végül a tartalom. Emiatt aztán igen nagy szórás tapasztalható a költségek tekintetében.
A hosszú távú eredményességet azonban mindig érdemes szem előtt tartani. Amikor nagy távlatokban gondolkodunk, akkor a PR cikk árak szempontjából a legoptimálisabb megoldások közé tartoznak. Nem csupán azért, mert növelik a bizalmat a márkánk iránt, de ezen felül a praktikusan elhelyezett hivatkozások segítségével az oldalunk keresőben elfoglalt pozíciójára is pozitív hatással vannak.
Ugyanakkor érthető módon minden vállalkozás esetében kardinális kérdés a rendelkezésre álló anyagi források ideális elosztása és a reklámcélra fordítható keret általában véges. Így aztán minden esetben alaposan meg kell fontolni, hogy melyik vevőszerző eszköz a legmegfelelőbb. A PR cikk árak tekintetében is kedvező módszert jelent, így amikor hosszú távra tervezünk, akkor mindenképpen számoljunk a rendszeres alkalmazásával.